| קטגוריות:  , |

בשנים האחרונות הדבר החם ביותר בשוק הצרכנות הוא הזמנות מוצרים דרך האינטרנט. אמנם התחום נמצא בהתקדמות בקרב החברות הקמעונאיות בישראל, אך עדיין אין להשוות את המצב לאפשרויות הקיימות לרכישות מחו"ל דרך הרשת.

המגוון הרחב והמחירים האטרקטיביים גרמו למיליוני ישראלים להיות צרכנים  נבונים יותר ולבדוק את האופציות העומדות בפניהם ברכישת מוצרים מסוגים שונים. כאשר הקניה משתלמת יותר בהזמנה מחו|ל, רוב האנשים כבר לא חוששים היום מביצוע הזמנות באינטרנט, זאת בעקבות התפתחויות משמעותיות שחלו ברמות האבטחה לקניה מקוונת.

כדי לבדוק בוודאות האם הקניה מחו"ל אכן משתלמת יותר, חשוב לבדוק קודם כל את כל הנושא של המיסים שיש לשלם עבור הרכישה. בקניה מחו"ל יש שלושה סוגי מיסים שעשויים להיות רלוונטיים: מכס, מע"מ ומס קניה במקרה הצורך.

סוגי המיסים נקבעים לפי עלות כוללת של מוצר ולפי שיוכו לקטגוריות מסוימות שמחויבות במיסים. חשוב להבין כיצד מתבצעת החלוקה של תשלום המיסים על מנת לבצע קניה חכמה באמת.

 

מתי ואיזה מיסים משלמים על קניות מחו"ל

 

הערך המשמעותי ביותר בקביעת סוג המיסים שיש לשלם הוא עלות המוצר. בעלות של עד 75 דולר, ישנו פטור מוחלט מתשלום מיסים, למעט מוצרי אלכוהול וטבק. בסכומים שבין 75-499 דולר, אין צורך בתשלום מכס, אך יש צורך בתשלום מע"מ בערך 17% מעלות המוצר וכן מס קניה על מוצרים מסויימים, כמו טבק, אלכוהול, מכשירים סלולריים, ציוד לרכב ועוד. את הרשימה המלאה ניתן למצוא באתר רשות המיסים. בסכומים של 499 דולר ומעלה, יש צורך שתשלום כל המיסים- מכס, מע"מ ומס קניה.

 

מיסים עבור דמי משלוח

 

אנשים נוטים להתבלבל בחישוב המיסים הצפויים בשל חוסר ידיעה של הכללים. חשוב לדעת שמדרגות המס נקבעות על פי עלות המוצר בלבד. במקרה בו עלות המשלוח גורמת לעלות הכוללת לעבור למדרגת המס הבאה, לא חל חיוב במס מכס נוסף. למרות זאת, דמי משלוח כן מחושבים לצרכי גביה של מע"מ ומס קניה במקרה הצורך.

דבר נוסף שחשוב לדעת הוא שלעיתים ישנם תשלומים בלתי צפויים נוספים, שנקבעים על פי חברת השילוח עצמה ולא על ידי המכס. חברות שילוח ובלדרות שונות, כמו מיילוג למשל, שעוסקות בתחום המשלוחים מחו"ל, חייבות לעיתים לגבות תשלום נוסף אם החבילה עוכבה במכס  וגרמה לעיכוב בעבודת השליחים. נושא זה מעט פרוץ ודורש פיקוח מוגבר יותר מטעם המדינה. חברות רציניות כמו מיילוג למשל, פועלות על פי מחירון קבוע של דואר ישראל לגביית התשלום על העיכוב מהלקוחות, אך יש חברות שפחות מקפידות ומחייבות את הלקוחות בסכומים אסטרונומיים ללא סיבה.

לאחר סקרנו ביסודיות את כל נושא תשלום המיסים לקניות מחו"ל, יהיה קל יותר לבצע הזמנות בצורה חכמה ולבדוק לעומק האם הרכישה באמת משתלמת, גם לאחר תשלום המיסים.

תגובה אחת

  • מורן says:

    שלום,
    אני מעוניין להביא לארץ מכשיר להבקעת גזעי עץ מגרמניה או הולנד
    המכשיר הינו בעל מנוע חשמלי ובוכנה שעובדת על שמן
    האם חל מס קניה כלשהו או רק מע"מ?
    אני מעוניין להביא אותו דרך נתב"ג
    תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.