| קטגוריות:   |

כל זוג או כל אישה בהריון שמגיעים למעקב הריון אצל רופאי נשים, לכנסי הריון ולידה ולסיורים בבתי החולים, יכולים למצוא שם לא מעט פוסטרים ומידע על הנושא של שימור דם טבורי. נושא זה הפך להיות אחד הנושאים החשובים והמשמעותיים ביותר כיום, בכל הקשור לטיפול ומחקר במחלות שונות באמצעות השתלות.

על מנת להבין את המשמעות של נושא זה, צריך להבין תחילה מהו ולאחר מכן, אנחנו גם נציג את אחת החברות המובילות בתחום בישראל.

כאשר תינוק בא לעולם, הוא מחובר כידוע בחבל הטבור אל אימו. הדם שנמצא שם נחשב לדם מאוד איכותי שמכיל תאי גזע שונים ואיכותיים. אלה יכולים לשמש הן למחקר, אך חשוב לא פחות, התאים בדם יכולים לשמש לטיפול בלמעלה משמונים מחלות שונות, כולל מחלות , לרוב כאשר יש צורך בהשתלה של מח עצם. צריך לציין, כל הרעיון של שימור הדם באופן פרקטי הוא מאוד פשוט ובטוח, התינוק והאימא לא מרגישים כלום כאשר מבצעים את זה בחדר הלידה.

בכל רחבי העולם, החל משנות השמונים נהוג לשמר דם טבורי ולהשתמש בו לצורכי מחקר וטיפול. השימוש בדם זה מציל חיים של אלפי ילדים ומבוגרים, בין אם מדובר בילדים עצמם, במידה והם חלו במחלה מסוימת, בין אם מדובר בבני משפחתם או בילדים ומבוגרים זרים לחלוטין, בהנחה והדם מתאים להם. נדגיש שדם התינוק שנשמר בבנק משפחתי (פרטי) בתשלום זמין לשימוש של התינוק ומשפחתו בלבד.

אחת החברות המובילות בתחום זה בישראל, היא חברת טבורית שהוקמה בשנת 2004 והקימה את בנק הדם הטבורי הגדול בישראל.. היום טבורית היא בנק הדם הטבורי הגדול בישראל, מבין כל הבנקים הציבוריים והפרטיים. זהו בנק של בית החולים שיבא תל-השומר שנמצא בשטחו ומשרת אותו וכן את כל מי ששומר שם את הדם של ילדיו, על פי בחירתו.

החברה הוקמה על ידי יזמים מתחומים שונים ובראש הראשונה מתחומי הרפואה והביטוח. הבנק מציע ללקוחותיו אפשרות לשמר דם טבורי של ילדיהם במשך שנים, בשילוב פוליסת ביטוח תאי גזע ייחודית כחלק מהשירות וללא תשלום נוסף. טבורית מקדמת את המחקר בדם הטבורי בארץ ומסייע ללקוחות שלו להשתמש במנות הדם הטבורי לצורך טיפול רפואי, כאשר עולה צורך בכך.

כיצד אפשר להשתמש בשירותי החברה?

כל זוג או כל אישה שעומדים ללדת יכולים לפנות אל חברת טבורית ולבקש ממנה לשמור את דם הטבורי של התינוק. תהליך ההצטרפות יכול להתבצע שבועות ואף חודשים לפני הלידה משפחה תקבל לביתה ערכה לאיסוף הדם הטבורי אותה תמסור לצוות האחיות והמיילדות ביום הלידה.

אך התהליך יכול גם להתבצע ברגע האחרון, בהנחה ורק אז מחליטים לבצע את התהליך. במקרה כזה אפשר לפנות אל צוות החברה ולקבל ערכה במקום.

בשני המקרים, זוג שבחר לשמור אם הדם הטבורי צריך ליצור קשר עם טבורית מיד אחרי הלידה, והחברה תדאג לאסוף את הדם הטבורי שנאסף ולהעביר אותו באמצעות שליח לבנק הדם הטבורי של שיבא תל-השומר.

לערוץ היוטיוב של חברת טבורית לחצו כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.